Thursday, August 28, 2008

Scooter ku Oh Scooter Ku!!!



tetiber plak aku teringat kat moskito aku time2 aku blaja dlu.... ( JJU 6492) itu la no.plat moto mskito aku dlu.... bukan yang ni... tapi hitam oren...tema oren gak!! kalau aku tau mz ni nak kuar kan warna oren..pergh aku sanggup tunggu..tapi time tu terdesak sangt... ala maklum ar time student... mcm2 perkara berlaku...hahhahah hanye member2 aku je yang tau.. kebtulan member aku pun beli ego dier (JJU 4030) well JJU tu....!! same je...niat memudahkan kiteorg p merayap sekitar bandar bp(batu pahat) sampai ke pagi..pastu jadi minah rempit p muar,tangkak even mase praktikal aku angkut moto ni naik van pos tu angkut bwk p nilai...hahahah.. ngan takde lesen.. aku la..member aku tu ader..so... nak cerita pengalaman pasal mskito aku nie byk cerita... aku start beli moto nie mase time memula blaja bwk moto pun pakai scoot member VS 150... time tu ar timbul keminatan aku terhadap moto... so p ar riki2 moto... dgn hasil pengumpulan sebyak RM 1500 dpt la aku beli moto.... ngan takde lesen...hahahah well gamble tu... mase ader member aku serumah nak amik lesen aku pun p gak... tapi aku tak amik ar..teman dorang jer..haahhaha..sanggup tu ponteng kelas ckp nak amik lesen..hahhaha... kalau member aku bace ni sure teringat....zaman2 tu..sanggup bgun pagi teman dorang nie.... moto aku tu selalu p antar car wash..bagi berkilat... heheh.. pastu sanggup tu buat stiker ala2 citer rempit... "selagi enjin ni takkan mati,selagi itu aku takkan mati sekali"..gtu rasenyer ayat nyer...letak kat moto..pergh..kecoh oo moto tu kat kolej n d jalanan...hahahh pastu sebulan pastu tukar stiker name aku sebesar2 alam....then ngan moto tu gak aku excident kat bandar salak tinggi.. time tu baru pas balik dr raye aji kot..akak aku antar kat umah akak member aku coz aku ckp nak amik moto member..padahal moto aku... dh dorang blah tu,kitaorg pun bertolak la nak balik nilai area2 USIM tu... ngah2 syok memecut time koner tu aku tak dpt handle so berguling2 ar aku jatuh.. moto aku parah gak ar..bercalar2 tapi seb bek tak rosak..tu ar org ckp...moto tak berkat coz sorang pun dr family aku tak tau aku beli moto tu....hahahahha.. dh excident baru tau..itupun akak aku je.. mak aku tau aku excident tapi tak tau excident naik moto aku...heheheh..just hon je rosak... dkat 2 minggu gak ar tak naik moto tu... pastu dh sihat skit p ar repair moto tu.. tukar hon yg byk bunyi tu...hahahha hon dh byk bunyi so asyik nak hon org je la...heheheh.. then kat USIM pun kiteorg terkenal gak ar coz 3 bijik moto konvoi dr umah ke USIM..hehehe.. 2 lagenda n moto aku ar.. tu semua kenangan terindah..pas abis praktikal tu aku tak tau ar nak letak mane moto so letak ar kat yongpeng umah mksu member aku.. dan dan je time member aku p antar moto tu ke rumah mksu member aku tu,moto aku wat hal,tangki taknak bukak plak... hehhe cm tetau je tuan nyer nak tinggalkan dier..heheh.. selang beberape minggu kemudian ader la member suami mksu member aku tu dtg umah mksu tu tgk moto aku, berkenan plak dier..so dr tak guna tu bek jual kan..so aku jual je la..malas nak pk pk dah.... so skarang nie aku dh takde scooter... t aku cari gambo moto aku tu..kalau ader t aku kasi upload...hehehehheeh... scooter ooo scooter!!!

No comments: